Weather widget html
Колектив Барвінківського ліцею №3 ... подробиці
Історія школи. Загальноосвітня восьмирічня школа №3 ... подробиці
Лана Ра - дитяча письменниця ... подробиці
Колектив Барвінківського ліцею №3 ... подробиці
Директори ліцею ... подробиці
Тренінг на тему: "Булінгу - НІ"
Державні символи ... подробиці

Барвінківський ліцей № 3


||||||| назад |||||||
УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ ЯК ШКОЛА ДЕМОКРАТІЇ

УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ ЯК ШКОЛА ДЕМОКРАТІЇ

Написано: 2021 рік  Автор:  

УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ ЯК ШКОЛА ДЕМОКРАТІЇ


Певні демократичні та громадянські цінності діти засвоюють, беручи участь у повсякденному житті школи, спільноти, громади. Практичною школою демократії для учнів є учнівське самоврядування. Воно формує навички проведення передвиборчих кампаній, участі у виборах, розробки і реалізації власної політичної програми, апеляції до владних структур з метою захистити свої права, ефективної взаємодії з владою.
В ліцеї створені умови для становлення різнобічного і гармонійного розвитку особистості, яка була б активною у громадських, особистих справах. Річний план роботи ліцею передбачає наповнення життя учнів глибоким змістом, цікавими справами.
Учнівське самоврядування в ліцеї має двоступеневу структуру – загальношкільну і класну. Організація загальношкільного самоврядування здійснюється через діяльність дитячої громадської організації “Дослідники”, мета якої – формування і розвиток громадянина України, духовний, інтелектуальний, фізичний розвиток особистості, створення умов для самореалізації кожного члена організації. Громадська організація діє на підставі Статуту, Закону «Про захист честі і гідності члена організації»
Функції самоврядування у :
- організаторська, виховна , контролююча, стимулююча;
- забезпечення порядку, організація чергування у ліцеї, в класах;
- організація дозвілля на перервах;
- проведення загальношкільних колективних справ;
- організація самоврядування у класах;
- підбиття підсумків роботи ; звіти органів учнівського самоврядування ;
- участь у розробці плану роботи ліцею на новий навчальний рік:
- захист прав та інтересів учнів.
В організації три вікові групи : дослідники–розвідники – діти шкільного віку до 10 років, дослідники-експериментатори – школярі 10 – 14 років, дослідники-експерти – особи віком від 15 років. Класні колективи формують експедиційні команди, представники яких є членами восьми різновікових пошукових груп:
• “ Хомо сапієнс “.
Девіз : “ До вершин інтелекту ! “ .
Мета діяльності : Формування пізнавального інтересу, прагнення до самоосвіти, розширення кругозору учнів, розвиток інтелектуальних здібностей.
Шляхи здобуття скарбу: Самоосвіта, саморозвиток, засвоєння основ наук, участь у предметних гуртках, олімпіадах, інтелектуальних турнірах, іграх.
Ключова справа : « Турнір ерудитів »
• “ Спадщина “
Девіз : “ Ніхто не забутий, ніщо не забуте ! “ .
Мета діяльності : Вивчення історії рідного краю, мікрорайону ліцею, історії ліцею, народних традицій.
Шляхи здобуття скарбу : Пошукова робота,відродження народних традицій, вивчення історії, поповнення матеріалів шкільного музею “ До храму пам‘яті”.
Ключова справа : Інтелектуальна гра “ Спадщина “
• “ Орфей “
Девіз : “ Відкрий у собі талант ! “
Мета діяльності : Формування духовної культури школярів, виховання любові до мистецтва, розвиток естетичного смаку, емоційної сфери, творчих здібностей, фантазії, залучення учнів до культурної скарбниці людства, до національної культури України.
Шляхи здобуття скарбу: Саморозвиток, участь у роботі гуртків естетичного спрямування, творчих колективів, виставках учнівських робіт, концертах, конкурсах, фестивалях дитячої творчості, знайомство з творчістю видатних митців, зустрічі з працівниками мистецтв тощо.
Ключова справа : Фестиваль дитячої творчості «Таланти даруємо тобі, Україно!«
• “ Маленький принц “
Девіз : “ Захисти свою планету ! “
Мета діяльності : Екологічне виховання учнів, формування екологічних компетентностей, збереження і примноження природних багатств Батьківщини.
Шляхи здобуття скарбу : Здобуття і пропаганда екологічних знань, благоустрій території мікрорайону, насадження дерев, кущів, квітів, захист рослинного і тваринного світу.
Ключова справа : Похід – гра « Екологічна стежка »
• “ Майбутнє “
Девіз: “ Майбутнє починається сьогодні ! “
Мета діяльності : Навчання і виховання, всебічний розвиток молодших школярів.
Шляхи здобуття скарбу: Піклування про молодших школярів, організація занять, розваг з учнями молодших класів.
Ключова справа : Конкурс « Мері Поппінс »
• “ Богатир “
Девіз: “ Допоможи собі сам ! “
Мета діяльності : Формування в учнів основ фізичної культури, пропаганда безпеки життєдіяльності, фізичне загартування школярів.
Шляхи здобуття скарбу : Заняття фізичною культурою і спортом, ведення здорового способу життя, загальна фізична підготовка, участь у спортивних секціях, змаганнях.
Ключова справа : Спортивна олімпіада
• “ Шерлок Холмс “
Девіз : “Законність та правопорядок! “
Мета діяльності : Формування правових компетентностей школярів, правова освіта, виховання поваги до закону, профілактика правопорушень та злочинності, розробка законодавчих документів громадської організації «Дослідники».
Ключова справа : « Турнір правознавців «
• “ Телетайп “
Девіз: “ Хочу все знати ! “
Мета діяльності : Інформування членів колективу школи, громадськості про життєдіяльність ліцею, формування громадської думки.
Шляхи здобуття скарбу : Випуск шкільних газет, журналів, інформаційних бюлетенів, організація дебатів, зустрічі з цікавими людьми, працівниками засобів масової інформації, виступи в засобах масової інформації.
Ключова справа : Конкурс стіннівок.
Найвищим керівним органом організації є загальні збори ( для експедиційних команд, пошукових груп ), конференція, які скликаються не рідше 1 разу на семестр - збори , 1 разу на рік - конференція .
Керівництво самоврядування зосереджено в раді командирів експедиційних команд. Командири обираються на загальних зборах в класних колективах. Старший командир ліцею традиційно обирається шляхом таємного голосування на загальношкільних зборах, яким передує двотижнева виборча кампанія : агітація за кандидатів на посаду старшого командира, знайомство з передвиборчими програмами, виступи довірених осіб, дебати кандидатів.
Рада командирів поділяється на секції учнів 1 – 4 класів та 5 – 11 класів.
Планові засідання ради командирв проводяться двічі на місяць. З метою повсякденного практичного керівництва самоврядуванням проводяться щотижневі оперативні наради з різних напрямків діяльності. На них запрошуються командири пошукових груп, відповідальні за колективні творчі справи, вчителі – радники, провідники, аналізується стан справ, заслуховуються звіти, визначаються завдання. Тривалість оперативної наради – 15 хвилин. Члени ради командирів інформують експедиційні команди про зміст обговорюваних питань, прийняті рішення.
Щопонеділка проводяться загальношкільні лінійки ( окремо для учнів 1 – 4 та 5 – 11 класів), де відбувається передача чергування в ліцеї, заслуховуються звіти командирів про роботу протягом тижня, відзначаються досягнення пошукових команд, учнів, оголошуються завдання на новий тиждень тощо.
Модель самоврядування відповідає завданням багатофункціональної творчої гри – подорожі “ Шукачі скарбів “, в якій бере участь весь ліцей. В ній чітко просліджуються напрями виховання, які сприяють усвідомленню учнями України як рідного дому, формування в них почуття любові і відданості Батьківщині, своєму народу, нації , місту, ліцеї:
• формування національної самосвідомості та патріотичних почуттів;
• формування активнї життєвої позиції;
• формування екологічної культури, гармонії відносин з природою;
• виховання правосвідомості;
• формуваня здорового способу життя ;
• виховання культури праці ;
• формування художньо-естетичної культури
• духовно –моральний розвиток особистості.
Мета гри – всебічне виховання особистості школяра, формування громадянсь-ких компетентностей через творчу ініціативу, розвиток пізнавальних інтересів, романтику гри.
Девіз: “ Знання – скарб, навчання – ключ до нього ! “ Основна ідея гри - за розробленими маршрутами здійснити подорож до зачарованого лісу, в якому заховано скарб. Подорож складається з десяти етапів. Маршрут подорожі : Барвінківський ліцей № 3 – “ Море пам‘яті “ – “ Острів Робінзона “ – “ Гора Інтелект “ – “ Острів Лапландія “ – “ Олімпійські вершини “ – “ Пік доброти “ – “ Місто правознавців “ – “ Пустеля загиблих душ “ – “ Озеро миру “ – “ Зачарова-ний ліс “ – Барвінківський ліцей №3. Щоб досягти мети, учні повинні оволодіти певними знаннями, уміннями та навичками. В кінці кожного етапу – під-сумковий конкурс. Рух кожної команди позначається на спеціальній карті – схемі.
На початку кожного етапу командири експедиційних команд, пошукових груп отримують пакети – завдання на пошук чергового скарбу. Ради пошукових команд організують необхідну діяльність по здобуттю скарбу. За необхідності залучають радників ( з числа педагогів ) або провідників ( старші учні).
Підсумки кожного етапу гри та кінцеві оформлюються протоколами та відображуються в кольорограмі. Команда – переможець гри отримує приз.
Барвінківський Ліцей №3

ЗМІСТ